Archeologicznych odkryć ciąg dalszy! W kwietniu poprzedniego roku mieliśmy okazję obejrzeć pierwsze projekty Tailsa. Ale to nie koniec – znalazły się również grafiki koncepcyjne pewnej gry, który ostatecznie zmieniła się w Sonic the Hedgehog!
Jakiś czas temu współtwórca sonicznej serii, Naoto Ohshima opublikował na swoim osobistym koncie na Twitterze kilka rysunków wraz z interesującym wyznaniem:
Stworzyłem szkic gry o braciach bliźniakach, którzy bronią świat snów przed Trzynastką, bossem Świata Koszmarów. Ewoluował on w Sonica. Gra miała nosić nazwę Twin Stars i zgodnie z tym, co widzimy na obrazach, miały ją zaludniać, poza pełnymi energii dziećmi, najróżniejsze stwory, w tym… Sonic i pszczoła podobna do Eggmana. Oko przykuwa też zgrabna postać kobieca, którą lepiej zorientowani fani rozpoznają jako Madonnę, dziewczynę Sonica z niewiele nowszych (i także porzuconych) koncepcji.
W odpowiedzi na tweeta były szef firmy SEGA dorzucił jeszcze parę innych ciekawostek z oryginalnego Twin Stars. Zamieszczone przez niego kadry ukazują między innymi jednego z braci przebiegającego po zapętlonej w powietrzu trasie… Czy czegoś nam to nie przypomina?
Gracze nieświadomi dramatycznych zmian, jakie przechodził wizerunek SEGI na przełomie lat 80/90, mogą być zdumieni tym odkryciem. Rewolucyjna decyzja o przerobieniu chłopców na luzackiego Jeża wydaje się jednak idealnie korespondować z zaleceniami wizjonerskiego CEO, Toma Kalinskego. Po prostu bliźniaki nie były dość charakterystyczne, by stanąć w szranki z niesłychanie popularnym wtedy Mario i podobnie jak poprzednia maskotka SEGI, Alex Kidd, odeszły w zapomnienie. Jak widać – absolutnie słusznie.
Źródła: ShackNews, Naoto Ohshima – Twitter, tetsu_skytree – Twitter