Wywiad z Takashim Iizuką o Sonic Superstars

Serwis Eurogamer miał okazję przeprowadzić wywiad z samym współtwórcą Sonica, Takashim Iizuką, który jest odpowiedzialny za początek serii z Niebieskim Jeżem w roli głównej. Dzięki temu mamy mnóstwo gier wyprodukowanych przez firmę, ale także komiksy, filmy czy różnej maści seriale. Nie tylko SEGA zasłynęła na tle gier, także fani dzięki ogromnemu talentowi i poświęconemu czasowi tworzyli i tworzą nadal fenomenalne gry z uniwersum Sonica jak chociażby „Sonic Robo Blast 2” czy „Sonic and the Fallen Star„. Redaktor mógł porozmawiać z Iizuką na temat Sonic Superstars i nie tylko. Oto wyżej wspomniany wywiad:


Redaktor: Podczas tworzenia Sonic Superstars jak zbalansowaliście klasycznego Sonica, zachowując przy tym świeżość i nowoczesność?
Takashi Iizuka: Zachowanie odczucia klasycznego Sonica było dla nas ważnym priorytetem. Było dla nas istotne, aby zachować doznania z klasycznych gier Sonica, przy nowych mechanikach, wraz ze współczesną grafiką, która była możliwa dzięki grafice 3D, która była naszą wizją podczas tworzenia gry. Zawsze szukamy innowacyjnych sposobów, aby dać graczom świetne gry z Sonica, łącząc znane mechaniki z domieszką nostalgii, co dla nas było ekscytujących nowym podejściem.


R: Dlaczego zdecydowaliście się, aby dodać do Sonic Superstars co-op? Czy idea grania z przyjaciółmi będąc przy tym spowalnianym przeczy z całym sensem serii jaką jest szybkość Sonica?
T: Chcieliśmy stworzyć dobrą grę, dzięki której można spędzić czas z przyjaciółmi czy rodziną razem, zachowując przy tym równowagę. Z pewnością dużym wyzwaniem było tworzenie poziomów z myślą o grze co-op, nie tracąc przy tym szybkości. Tworząc je chcieliśmy, aby zachować taką samą frajdę dla fanów, którzy grali w poprzednie gry, tak samo gra z bliskimi była dla nas ważna, więc chcemy zapewnić graczom szybkość na każdym poziomie, niezależnie od stylu ich gry.


R: Cyber Station Zone w Superstars wydaje się być bardziej unikalny i przyjemny do grania dzięki zmianom graficznym i przemianom postaci. Czy czasem czujesz się ograniczony posiadając typowych poziom jak Green/Emerald Hill, Casino Night Zone itp. czy jednak bez tego Sonic nadal byłby Soniciem?
T: Nie powiedziałbym, że czuję się ograniczony. Lubimy myśleć o wyzwaniu tworzenia czegoś nowego w tym uniwersum. To stałe wyzwanie patrząc w przyszłość jednocześnie nie zapominając o przeszłości. Innowacyjność bez udziwnień. W przypadku Sonic Superstars, chcieliśmy tworzyć nowe poziomy, aby Sonic mógł je zwiedzać, dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć Northstar Islands. Jestem bardzo szczęśliwy widząc jak określasz poziom z Sonic Superstas jako” unikalny i przyjemny do grania” – taką opinię chcieliśmy osiągnąć. Mamy nadzieję, że fani zaakceptują nowe poziomy i je pokochają.


R: Gry 3D z Soniciem dużo przeszły na przestrzeni lat. Czy wraz z Sonic Frontiers i Sonic Superstars wyznaczyliście nowe granice między 3D a 2D, czy nadal jest miejsce na innowację? Czy będziemy widzieć nowe tytuły żonglujące między tymi stylami?
T: Zawsze jest miejsce na innowację. Oczywiście rozumiemy to, czego fani oczekują od gier z Soniciem, ale nigdy nie stoimy w miejscu. Sonic Frontiers to fenomenalny tytuł dla nas, oczekiwaliśmy, że fani przyjmą otwarty świat. Mówiąc to, myślimy że jest miejsce na gry ze stylem 2D tak samo jak z 3D i to doprowadziło nas do stworzenia Sonic Superstars.


R: Fani zawsze martwią się o „odczucie” gier z Sonica, jak szybkość czy momentum, coś co było ulepszone w Sonic Fronitiers wraz z nowymi możliwościami. Jak określisz to „odczucie” gier z Sonica i jak długo to zajmuję, aby zrobić to dobrze?
T: Tak, fizyka i momentum to bardzo ważny element serii i na tym się najbardziej skupiamy, aby zrobić to dobrze. Moim zdaniem, gry z Soniciem to energia, poczucie szybkości i momentum, to wszystko, co możesz znaleźć w grach z Soniciem, wraz ze świetnymi postaciami, niesamowitą muzyką oraz unikalnym środowiskiem. Gry z Soniciem powinny być rozpoznawalne pod względem wizualnym oraz jak się w nie gra. Wyzwaniem jest zachować to uczucie świeżości za każdym razem.


Źródło: SEGAbits

R: Niedawno powiedziałeś w wywiadzie, że grafika pikselowa nie jest „realistycznym stylem graficznym” dla przyszłych gier Sonica. Czy to oznacza, że nigdy nie zobaczymy kolejnej gry z Sonica w stylu pixel-art? Jakie inne style graficzne zostały wzięte pod uwagę w grach z Soniciem? Chciałbym zobaczyć grę w pełnym 3D w stylu animowanego intro z Sonic CD!
T: Z pewnością widzę miłość i pasję fanów do tradycyjnych gier, dobrym przykładem jest tutaj Sonic Mania, która była fenomenalna. Ale naszą główną myślą dla Sonic Superstars, było zachować nostalgiczne odczucie z klasycznych gier z Sonica, wraz z nowymi efektami wizualnymi i pięknym środowiskiem, który był możliwy, dzięki grafice 3D. Nigdy nie chcę niczego wykluczać na przyszłość, ale takie podejście wydało nam się odpowiednie dla gry, którą chcieliśmy stworzyć na ten moment.


R: Wcześniej omawialiście chronologię gier z Sonica, a SEGA ma zespół zajmujący się fabułą Sonica. Gdzie na osi czasu znajduje się Sonic Superstars? Czy się łączy z innymi grami z serii?
T: Seria klasyczna rozpoczęła się od Sonic 1 w 1991 r., a Sonic Adventure oznaczało przejście do serii modern w 1998 r. Tak więc, jeśli chodzi o linię czasu Sonica, Sonic Superstars pojawia się po Sonic Mania i przed Sonic Adventure. Kiedy tworzymy nową grę, zawsze upewniamy się, że historia pasuje do ogólnej fabuły.


R: Prezes SEGI, Yukio Sugino, powiedział w niedawnym wywiadzie, że firma rozważy reboot i remake serii z Soniciem, a także nowe projekty. Jakie starsze gry Sonica są brane pod uwagę przy reboocie serii?
T: Sonic Superstars jest uznawany jako reboot serii klasycznej, w której wzięliśmy platformówkę w stylu pixel-art i przenieśliśmy ją na wyższy poziom dzięki grafice 3D. Będziemy nadal mieć na uwadze wszelkie możliwości, tworząc remaki, a także zupełnie nowe tytuły i nie tylko, aby wszyscy mogli się nimi cieszyć.


Źródło: Deegeemin

R: Czy zobaczymy więcej projektów typu spin-off, takich jak gra The Murder of Sonic the Hedgehog? A może moglibyśmy kiedykolwiek otrzymać kolejną grę RPG, taką jak Sonic Chronicles?
T: To świetna zabawa zaskakiwać fanów serii nowymi pomysłami i widzieć, jak Sonic i przyjaciele pojawiają się w sytuacjach, których normalnie by się nie spodziewali. The Murder of Sonic the Hedgehog powstało w zupełnie inny sposób, niż normalnie byśmy tworzyli grę Sonica, i jest to świetne widzieć reakcję społeczności – cały zespół wykonał fantastyczną robotę! Ciekawie jest odkrywać nowe doświadczenia i dostarczyć powiew świeżości dla marki.


R: W Sonic Superstars, jeśli Sonic biegnie z prędkością dźwięku, jak Tails, Amy i Knuckles dotrzymują mu kroku?!
T: Ha! Cóż, Sonic potrafi biegać z prędkością dźwięku, ale to nie znaczy, że zawsze to robi…


Każdy wywiad z pracownikiem Sonic Teamu pozwala nam wyciągnąć pare smaczków odnośnie serii. Tym razem dowiedzieliśmy się jak wygląda oficjalne stanowisko firmy odnośnie pozycji Sonic Superstars na osi czasu całego uniwersum. Czekamy z niecierpliwością na następne informacje, które SEGA będzie chciała nam wyjawić w przyszłości.

Źródło: Eurogamer

Podziel się z innymi!
Domyślny obrazek
Diog
Artykuły: 29